Activitățile noastre - Școala Gimnazială ”Sfântul Nicolae” Târgu-Jiu

”Sfântul Nicolae”
Școala Gimnazială
Str. 11 Iunie, nr. 56, loc. Târgu-Jiu, jud. Gorj, cod poștal 210112, tel/fax: 0253213717,  e-mail : secretariat.sfnicolae@scoalasfnicolae.ro; scoala_sf.nicolae@yahoo.com
Târgu-Jiu
Du-te la conținut
Încă o recunoaștere internațională pentru școala noastră - Certificatul European de Calitate pentru rezultatele deosebite obţinute în proiectul eTwinning "I EAT MATH, I FEED MY MIND".
 
Astfel, eforturile domnului profesor Popescu Adrian Constantin, ale elevilor şi şcolii au fost recunoscute la cel mai înalt nivel european.

          Constantin Brâncuși  a fost sărbătorit în cadrul Proiectului educațional ”Universul spre infinit-Constantin Brâncuși” organizat de Școala Gimnazială "Sfântul Nicolae" Tg-Jiu și Școala Gimnazială "Gheorghe Tătărescu" Tg-Jiu.

Secțiunea  - Expozitie-Concurs  ”Universul spre infinit-Constantin Brâncuși ”, concurs aniversar la împlinirea celor 146 ani de la nașterea marelui sculptor.


Secțiunea  - Creații digitale  ”Universul spre infinit-Constantin Brâncuși ”
Activitățile și proiectele  noastre
           24 IANUARIE, UNIREA PRINCIPATELOR ROMÂNE

          Unirea a fost un vis de veacuri al românilor. ”Pentru dânsa, ei trăiră, munciră, suferiră și  muriră.”  Nicolae  Bǎlcescu
 
           Ziua de 24 ianuarie a rămas în istoria românilor ca data la care s-a înfăptuit Unirea Principatelor Române, în anul 1859, la foarte scurt timp după numirea lui Alexandru Ioan Cuza ca domn al Moldovei și Țării Românești.
              Acest eveniment a avut loc după ce, la 5 ianuarie 1859, Alexandru Ioan Cuza a fost ales în unanimitate domn al Moldovei, iar la 24 ianuarie, a fost ales şi domn al Munteniei. Se realiza astfel primul și cel mai important pas pe calea înfăptuirii statului național unitar român.
           Cu ocazia acestui fericit eveniment, ziarul ”Românul” din 27 ianuarie, consemna: ”… Nu se auzeau în toată capitala decât cele mai vii demonstrații de bucurie. Singurul spectacol care se vedea pe toate ulițele, pe la toate răspântiile, pe toate locurile publice ale Bucureștilor. Frații noștri, țărani strigau acum cu toată puterea energică a sufletelor lor: Să trăiască Cuza! Să trăiască Domnul nostru! Se aruncau unii în brațele altora, fără deosebire de condiții, ca cum toți, în general, ar fi scăpat de jugul cel mai apăsător”.
           Cunoașterea istoriei reprezintă o datorie față de strămoșii noștri fără de care nu am fi existat, dar este și un element care denotă cultură generală și simțul responsabilității.
Cunoscând evenimente importante din istoria națională reușim să ne definim pe noi înșine, să dobândim înțelepciune și maturitate, și nu în ultimul rând să manifestăm respect față de trecut.
           Activitatea extracurriculară 24 Ianuarie-Unirea Principatelor Române, organizată în cadrul Școlii Gimnaziale "Sfântul Nicolae" din Târgu Jiu, în colaborare cu Asociația Națională a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere, Filiala Gorj "General Ioan Culcer" și cu Asociația "Arca Lex" și-a propus ca obiective cultivarea sentimentelor de dragoste față de patrie și trecutul ei istoric, precum și dezvoltarea capacității de a exprima propriile opinii și trăiri emoționale în legătură cu evenimentul istoric sărbătorit.

SĂ FIM MÂNDRI DE ÎNAINTAȘII NOȘTRI! SĂ FIM MÂNDRI CĂ SUNTEM ROMÂNI!
LA MULȚI ANI, TUTUROR ROMÂNILOR!
 Profesor, Marcoci Roxana
CAMPANIA  EDUCAŢIONALĂ
,,UŞI ÎNCHISE VIOLENŢEI !”

           Mediul familial  cunoaşte, în prezent, o intensificare a unor forme diverse de violenţă, abuz şi agresiune, care au ca efect creşterea anuală a numărului de victime ale violenţei domestice.  Amploarea violenţei domestice constituie una dintre cele mai grave probleme sociale cu care se confruntă societăţile contemporane, inclusiv România.
           Reprezentatul Fondului ONU pentru Populaţie (UNFPA) în România, Francois Farah a afirmat că deşi oamenii cred că violenţa reprezintă un fenomen singular, în realitate ea face parte dintr-un cadru de gândire şi lucrurile nu pot fi schimbate decât prin implicarea întregii societăţi.
       Una dintre cele mai mari acţiuni internaţionale care atrage atenţia asupra faptului că violenţa împotriva femeii este o încălcare a drepturilor omului este campania internaţională a celor 16 Zile de Activism împotriva Violenţei asupra Femeii,  iniţiată de Women’s Global Leadership Institute în 1991. Pentru deschiderea acestui eveniment a fost aleasă data de 25 noiembrie, Ziua Internaţională de Luptă împotriva Violenţei asupra Femeii, iar pentru încheiere data de 10 decembrie, Ziua Internaţională a Drepturilor Omului. Astfel se realizează o legătură simbolică între violenţa împotriva femeii şi drepturile omului şi este scos în evidenţă faptul că asemenea acte de violenţă reprezintă o gravă încălcare a acestora.
           Campania ,,Uşi închise violenţei” implementată de Școala Gimnazială Sfântul Nicolae Tg-Jiu, în colaborare cu C.J.R.A.E. Gorj presupune o serie de manifestări care s-au desfăşurat în perioada  10-17 decembrie 2021 pentru a marca faptul că actele de violenţă reprezintă o încălcare gravă a drepturilor omului extrem de răspândită şi adânc înrădăcinată în societate.
        Scopul campaniei a fost de informare, sensibilizare şi conştientizare a elevilor, cadrelor didactice și părinţilor cu privire la fenomenul violenţei asupra femeii şi a consecinţelor lui negative.
      Obiectivele campaniei:
-          implicarea elevilor în activităţi de prevenire şi combatere a violenţei domestice
-          exprimarea de către elevi a opiniei  cu privire la fenomenul violenţei domestice
-          identificarea unor modalităţi de a face faţa relaţiilor tensionate din familie
Profesor consilier, Claudia Iriza
CAMPANIE EDUCAȚIONALĂ
 Săptămâna toleranţei şi integrării  16 – 26 noiembrie 2021

Ziua Internaţională a Toleranţei şi Integrării 16 noiembrie

           UNESCO a declarat ziua de 16 noiembrie a fiecărui an ca fiind Ziua Internaţională a Toleranţei. În conformitate cu declaraţia adoptată de UNESCO în 1995: “Toleranţa este respectul, acceptarea şi aprecierea bogăţiei şi diversităţii culturilor lumii noastre, felurilor noastre de expresie şi manierelor de exprimare a calităţii noastre de fiinţe umane. Ea este încurajată prin cunoaşterea, deschiderea spiritului, comunicare şi libertatea gândirii, conştiinţei şi credinţei. Toleranţa este armonia în diferenţe. Ea nu e doar o obligaţie de ordin etic; ea este, de asemenea, şi o necesitate politică şi juridică. Toleranţa este o virtute care face ca pacea să fie posibilă şi care contribuie la înlocuirea culturii războiului cu o cultură a păcii.”
           Pentru a celebra Ziua Internaţională a Tolerantei, Școala Gimnazială Sfântul Nicolae Tg-Jiu, în parteneriat cu CJRAE Gorj a desfăşurat în perioada 16 - 25 noiembrie 2021 o serie de activităţi de consiliere psihopedagogică care au vizat formarea comportamentelor şi atitudinilor tolerante pe baza cărora elevii să acţioneze cu înţelegere şi responsabilitate în diverse circumstanţe ale vieţii. Activităţile au oferit elevilor posibilitatea de a învăţa să construiască relaţii bazate pe toleranță, înţelegere şi solidaritate, să respecte demnitatea fiecărei persoane.

Scopul campaniei:
·         Dezvoltarea capacităţii elevilor de a dialoga şi de a coopera cu ceilalţi în condiţiile acceptării pluralismului şi valorizării pozitive a diferenţelor;
Obiectivele campaniei:
·         Acceptarea diferenţelor şi conştientizarea asemănărilor;
·         Manifestarea unor atitudini pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalţi;
·         Exersarea de către elevi a atitudinilor şi comportamentelor tolerante;
·         Cultivarea spiritului de acceptare, cooperare, toleranță.
Profesor consilier, Claudia Iriza
Abordarea STEAM a procesului de predare-ȋnvăţare-evaluare
la disciplina Fizică

“Educaţiunea e cultura caracterului. Cultura e educaţiunea minţii.”
Mihai Eminescu
          Educația STEAM (STEAM: Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics (en) – Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă, Matematică) a început să se dezvolte începând cu anul 2007, luând naștere prin fuziunea educației STEM cu artele. Termenul de artă în contextul educației STEAM a fost considerat în diferite moduri:
 ·         arte vizuale (pictură, desen, fotografie, sculptură, arta media, design);
·         arte vizuale, arta spectacolului (dans, muzică, teatru), estetica, arte meșteșugărești;
·         arte liberale și științe umaniste.
           Educația STEAM contribuie la îmbunătățirea motivației elevilor, la dezvoltarea abilităților cognitive, la rezolvarea de probleme și la stimularea gândirii critice, precum și la formarea abilităților necesare pentru obținerea și menținerea unei profesii în secolul XXI.
            În primul rând, STEAM are potențialul de a îmbunătăți realizarea generală a tinerilor, deoarece facilitează obținerea de rezultate în plan cognitiv, cum ar fi rezolvarea eficientă a problemelor la Matematică și Științe. În al doilea rând, educația STEAM oferă oportunitatea de a îmbunătăți inovația. În al treilea rând, abordarea STEAM dezvoltă indivizi bine pregătiți, care dețin abilitățile necesare pentru a fi angajați din perspectivă economică. Artele pot favoriza munca în echipă de înaltă performanță, gestionarea schimbărilor, comunicarea interculturală, îmbunătățirea capacității de adaptare.
            Educația STEAM a fost caracterizată în funcție de tipul de integrare al disciplinelor, după cum urmează:
  •  educație STEAM transdisciplinară, care implică fuziunea totală a disciplinelor și al  cărei element principal îl constituie rezolvarea de probleme;
  •  educație STEAM interdisciplinară, în care o tema reprezintă punctul comun dintre discipline, însă se respectă abordarea specifică fiecărei discipline;
  •  educație STEAM multidisciplinară, care presupune o colaborare între mai multe discipline, însă acestea nu fuzionează;
  •  educația STEAM transversală, în care se practică examinarea/ observarea unei discipline prin perspectiva altei discipline.
 
Am aplicat metoda STEAM, ȋn cadrul orelor de fizică, pentru motivarea elevilor ȋn studierea fizicii, dezvoltarea abilităţilor cognitive, tehnice, artistice şi de rezolvare de probleme, precum şi din dorinţa de a compara eficienţa acestei abordări cu alte metode de predare-ȋnvăţare-evaluare.
      Datorită faptului că elevii se gândeau numai la cadourile pe care le vor primi de la Moş Crăciun, am dorit să realizez orele de fizică menţinând atmosfera sărbătorilor de iarnă.    
Exemple de realizare a educației STEAM în învățământul gimnazial
 
 Disciplina: Fizică
 Clasa: VII B, VII C,VII D
 Tema: Aplicarea principiului acţiunilor reciproce şi identificarea tipurilor de forţe pentru Săniuţa lui Moş Crăciun     
Știință: Elevii realizează o machetă cu Săniuţa lui Moş Crăciun din materiale reciclabile. Elevii aleg să lucreze individual sau în  grupe de doi sau trei. La sfârșitul   activităților practice, fiecare grupă prezintă referatul lucrării(scop,   materiale utilizate, descrierea procedeului de realizare, reprezentarea forţelor   ce apar ȋn timpul mişcării săniuţei, scrierea relaţiilor dintre forţe, părerea   despre activitatea realizată).
Tehnologie:Elevii se documentează(caută informaţii şi imagini pe   internet) şi folosesc prezentarea PPT pusă la dispoziţie de profesor pentru   realizarea machete şi a referatului. La terminarea activităţii, sunt realizate poze cu fiecare   grupă şi creaţiile lor.Se realizează un video cu fiecare clasă, dar şi un video   cu toate clasele participante la educaţia STEAM, ȋn scopul prezentării ȋn   clasă, părinţilor şi postării pe site-ul şcolii.  
Inginerie:Elevii realizează schiţa Săniuţei lui Moş Crăciun,    stabilesc materiale reciclabile pe care le vor utiliza şi aparatele/instrumentele necesare.
Artă:Elevii realizează macheta folosind abilităţile artistice   native sau dobândite.
Matematică:Elevii calculează greutatea săniuţei identifică centrul de   greutate ȋn vederea realizării echilibrului acesteia ȋn timpul zborului.
 
 Disciplina: Fizică
Clasa: VIII B, VIII D
Tema: Aplicarea noţiunilor despre electrizarea corpurilor ȋn realizarea decoraţiunilor de Crăciun        
Știință  
Elevii realizează decoraţiuni de Crăciun   din materiale reciclabile şi electrizabile. Elevii aleg să lucreze individual sau în  grupe de doi. La sfârșitul activităților   practice, fiecare grupă prezintă referatul lucrării(scop, materiale   utilizate, descrierea procedeului de realizare, reprezentarea forţelor   de interacţiune electrostatică, scrierea relaţiilor dintre forţe, părerea   despre activitatea realizată).
Tehnologie:  Elevii se documentează(caută informaţii şi imagini pe   internet) şi folosesc prezentarea PPT pusă la dispoziţie de profesor pentru   realizarea decoraţiunilor şi a referatului.  La terminarea activităţii, sunt realizate poze cu fiecare   grupă şi creaţiile lor.
Se realizează un video cu fiecare clasă, dar şi un video   cu toate clasele participante la educaţia STEAM, ȋn scopul prezentării ȋn   clasă, părinţilor şi postării pe site-ul şcolii.
Inginerie: Elevii realizează schiţa decoraţiunii, stabilesc metoda de lucru, identifică materialele reciclabile şi electrizabile pe care le   vor utilize,precum şi aparatele/ instrumentele necesare.
Artă:Elevii realizează decoraţiunile folosind abilităţile   artistice native sau dobândite.
Matematică:Elevii calculează forţele de interacţiune electrostatică   care intervin, ȋn funcţie de tipul de decoraţiune ales.
  
Observaţii ȋn urma activităţii realizate:
 
Ø Lucrările realizate de elevi au fost adevărate creaţii artistice (o dovedesc pozele lucrărilor, dar şi faptul că cele mai bune lucrări de la fiecare clasă au fost expuse ȋn şcoală, fiind admirate de cadrele didactice, de colegii de la alte clase, de părinţi şi vizitatori);
 Ø Elevii au colaborat (au emis idei de lucru, au schimbat păreri, au folosit abilităţile fiecărui membru al grupei);
 Ø Elevii au colaborat cu profesorul (au adresat ȋntrebări, au exprimat opinii);
 Ø Elevii s-au dovedit foarte motivaţi să realizeze cea mai bună lucrare din clasă(atât din punct de vedere artistic, cât şi din punct de vedere ştiinţific);
 Ø Abordarea STEAM a lecţiei de fizică s-a dovedit mai eficientă decât metodele clasice de ȋnvăţare şi evaluare;
 
        Implementarea în mod eficient a educației STEAM în procesul de predare-ȋnvăţare presupune: schimbarea concepțiilor despre cunoaștere la granița dintre științe și arte, asigurarea relației dintre educația formală și informală, promovarea unei pedagogii bazate pe artă și creativitate, în contextul învățării incluzive și interdisciplinare.
 
Profesor, ŞOPANDĂ NICOLETA
1 DECEMBRIE, ZIUA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI!
 
           În urmă cu 103 ani, pe 1 decembrie 1918, la Alba Iulia a avut loc Marea Adunare Națională ce a votat unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu România, consfințind ceea ce astăzi numim România Mare.
 
Acest act a avut loc după ce la data de 27 martie 1918 s-a decis unirea Basarabiei cu România, iar pe 28 noiembrie 1918 organul reprezentativ al Bucovinei a votat și el unirea cu țara.
 
           1 Decembrie este despre idealul Marii Uniri slujit de generații întregi și încununat prin jertfa a sute de mii de români în primul război mondial. Este despre glia străbună și despre admirația față de cei care s-au sacrificat să o apere și să aducă toți frații laolaltă.
 
1 Decembrie este despre mândria de a fi român.
 
           Prin activitățile desfășurate cu ocazia Zilei Naționale a României, Școala Gimnazială "Sfântul Nicolae" din Târgu Jiu, în colaborare cu Asociația Națională a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere, Filiala Gorj "General Ioan Culcer" și cu Asociația "Arca Lex", a încercat să le transmită elevilor valorile generațiilor trecute, dragostea pentru limba maternă, portul popular și respectul față de trecut.
 
LA MULȚI ANI, ROMÂNI! LA MULȚI ANI, ROMÂNIA
Prof., MARCOCI ROXANA
Şcoala noastră a obţinut Certificatul European de Calitate pentru rezultatele deosebite obţinute în proiectul eTwinning "BABAM VE BEN". Astfel, eforturile doamnei prof. SCOREI ELIZA, ale elevilor şi şcolii  au fost recunoscute la cel mai înalt nivel european. Proiectele realizate vor fi expuse într-o secţiune specială a portalului european www.etwinning.net.


Educaţia în spiritul cunoașterii şi respectării evenimentelor şi faptelor înaintaşilor noştri revine indubitabil disciplinei Istorie.
În calitate de profesor de istorie, în cadrul Școlii Gimnaziale ”Sfântul Nicolae” Târgu-Jiu, în fiecare an,  am organizat activități extracurriculare prin care am încercat să aduc contribuții la optimizarea procesului de instruire și educare a elevilor noștri.
Prin urmare, am avut în vedere, evenimentele istorice cu caracter de permanenţă, pe care un cadru didactic de specialitate ar trebui să le marcheze într-un an şcolar.
 Semestrul I
- 9 octombrie: Ziua Naţională a Holocaustului (9 octombrie 1941)
- 1 Decembrie: Ziua Naţională a României (1 Decembrie 1918)
- 24 ianuarie: Aniversarea Micii Uniri (Unirea Principatelor Române sub domnia lui Al. I. Cuza, 24 ianuarie 1859)
 
Semestrul al II-lea
- 9 Mai,  Zi cu triplă semnificație istorică : Ziua Independenţei României (9 mai 1877); Ziua Victoriei împotriva fascismului (9 mai 1945); Ziua Europei (9 mai 1950)
- Iunie: Ziua Eroilor (dată fluctuantă în funcție de Sfintele Paşti în Calendarul creștin-ortodox: la 50 de zile de la Învierea Domnului)

Pentru a valorifica aceste evenimente, am organizat următoarele activități:
 §  vizionare de film (de ex. filmul documentar Holocaustul uitat);
 §  serbări/ spectacole dedicate Zilei Naţionale precum și Micii Uniri (cântece, poezii, scenete,  organizarea unei expoziţii-concurs); participanţii se îmbracă în costume naţionale şi poartă în piept cocarde tricolore;
 §  lecţie de istorie cu invitat: de exemplu președintele ASOCIAȚIEI ”ARCA LEX”, reprezentantul ASOCIAȚIEI NAȚIONALE A CADRELOR MILITARE ÎN REZERVĂ ȘI ÎN RETRAGERE- FILIALA GORJ ”GENERAL IOAN CULCER” ;
 §  expoziție cu obiecte istorice autentice provenite din cercetările ”ASOCIAȚIEI DETECȚII GORJ”;
 §  implicarea elevilor în proiectul ”Întoarcerea către origini”, ce a avut ca și obiectiv principal reînvierea unui meșteșug străvechi, olăritul;
 §  participarea la depunerea de coroane de flori la monumentele din oraş, cu ocazia comemorării eroilor neamului;
 §  participarea elevilor la următoarele concursuri: Concursul național organizat de MEN „Memoria Holocaustului”; Concursul Județean de Istorie ”Centenarul Unirii Bucovinei și Transilvaniei cu România”; Concursul Județean ”Unirea Națională, Un Vis Împlinit” Concursul de eseuri pentru elevi” Restituțio. Eroi români și jertfa lor”;  Concursul județean ”Tradiții și obiceiuri  de iarnă din județul Gorj”; Concursul Regional ”Tradiții și sărbători populare la români”; Concursul Regional ”Avem o tradiție care nu trebuie uitată”,
Coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare ,
prof. Roxana Marcoci
 
INTERACT WITH LITERATURE

Proiectul „Interact with Literature” s-a desfășurat în perioada octombrie 2019 – mai 2020 și s-a adresat elevilor claselor a VI-a. S-au înscris 17 elevi din clasele VI B și VI D.
Proiectul a reprezentat o incursiune în literatura britanică și americană, ocazie cu care elevii au făcut cunoștință cu câteva din operele autorilor Roald Dadl, James Thurber, Alasdair Gray și Judith Gorog. Pe lângă elemente de structură literară caracteristice operelor propuse, participanții au avut ocazia să interactioneze cu textele într-un mod inedit: au avut sesiuni de scriere creativă pe temele studiate, au dramatizat, au creat afișe.
Trupa de teatru „Interact with literature” a participat la concursul județean „On stage”, cu piesa „The Little Red Riding Hood”, adaptare după Roald Dahl. Ca o încununare a talentului lor au fost recompensați cu mai multe premii:
 ·  Premiul I la sectiunea „Drama Contest” -  Vlădoiu Ioana, Popa Alexa, Sulea Olivia, Predescu-Ciurea Darius);
 ·  Premiul „Cel mai bun narator” – Sulea Olivia;
 ·  Premiul „Cel mai bun afiș” – Roibu Irina
Prof. Mihaela Huică


”PROMOTING EU VALUES AND SOCIAL SOLIDARITY THROUGH ART IN THE YEARS OF COVID-19”
Acest proiect internațional a avut parteneri din Cipru, Franța, Germania, România, Malta și Grecia
  Scopul a fost acelea de a evidența modului în care elevii au experimentat, experimentează și vor experimenta schimbarea pe care covid19 a adus-o în viața lor. În ce măsură conceptul distanțării sociale se reflectă asupra elevilor? Există asemănări sau valori comune în rândul elevilor europeni? Cum pot valorile UE să contribuie pozitiv la consolidarea democrației, solidarității și rezilienței dintre studenți?
 
În septembrie, elevii clasei a III-a D au folosi arta pentru a-și exprima sentimentele despre faptul că sunt „înapoi la școală” (purtând măști, distanțare fizică etc.)
Prof. înv. primar, Scorei Eliza
 
Proiectul Erasmus+
 
Analyse de la Biodiversité et des Cultures pour un Développement plus Durable

În  perioada 1 septembrie 2018 – 31 august 2020 , elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială ”Sfântul Nicolae” din Târgu-Jiu participă la un nou Proiect Erasmus+, axa Parteneriate Strategice în domeniul școlar. Parteneriatele Strategice sunt proiecte care creează "punți" de legătură între parteneri din mai multe țări cu scopul de a crește cooperarea internațională prin dezvoltarea de produse educaționale de calitate și inovatoare.
 
Proiectul Analyse de la Biodiversité et des Cultures pour un Développement plus Durable este coordonat de Collège Boris VIAN din Franța și are ca parteneri : Ecole Marcel Pagnol, Coudekerque-Branche – Franța, Collège de Gavalou, Agrinion - Grecia, Istituto Comprensivo Diotti, Casalmaggiore -  Italia,  și  Școala Gimnazială « Sfântul Nicolae » , Târgu-Jiu, România.  
 
În cadrul acestui schimb de experiență și bune practici, desfășurat în limba franceză, vor fi implicați sute de elevi din ciclul primar și gimnazial prin activități pedagogice centrate pe cele 8 competențe transversale, iar alte câteva zeci de elevi cu vârsta cuprinsă între 13 - 14 ani vor fi însoțiți de cadre didactice în mobilități și ateliere organizate în cele patru țări europene participante.
 
Acest proiect, care are ca problematică conservarea identității culturale, reconstituie ecosistemul pedagogic în care diversitatea este o bogăție.  Diversitatea culturală cuprinde toate comunitățile, fiecare cu identitatea proprie, determinată de originea etnică, istoria, limbajul și expresiile artistice. Așa cum biodiversitatea are nevoie de un ecosistem care să se perpetueze și să evolueze, diversitatea culturală trebuie să fie înrădăcinată într-un sistem cultural și de dialog. Acestea constituie provocări majore pentru dezvoltarea durabilă și valorile europene despre care școala trebuie să informeze
Varietatea activităților propuse în consorțiu de către Proiectul Erasmus+ ABC2D este gândită în funcție de respectul față de sine, de celălalt, de mediu și de diversitate, fie ele școlare, sociale, intelectuale sau lingvistice.
Transferul de cunoștințe de la gimnaziu la școala primară sau de la profesioniștii din domeniu la adolescenții noștri  este un 
avantaj pentru viitorul lor.
Coordonatorul proiectului,
Prof. Liliana Călugăru
Proiectul Erasmus+
Turn bullying off
       În perioada 16 - 20 aprilie 2018 Școala Gimnazială „Sfântul Nicolae" din Târgu Jiu s-a desfășurat schimbul intercultural din cadrul proiectului Erasmus+ „Turn bullying   off!", proiect realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, acțiunea KA1, domeniul tineret.
        Proiectul a fost coordonat de Școala Gimnazială "Sfântul Nicolae", cu următorii parteneri: Kállósemjéni Diákokértés Ifjakért Egyesület din Ungaria,  Aksemseddin Bilimve Sanat Merkezi din Turcia, Collège Boris VIAN din Franța și  Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Gorj.  
        Proiectul și-a propus familiarizarea tinerilor cu fenomenul de bullying și a avut ca țintă conștientizarea consecințelor pe care le are acest tip de comportament asupra persoanelor agresate. Activitățile au reunit 43 de tineri din România, Ungaria, Franța, și Turcia. Prin activități  non-formale, participanții au învățat să își controleze emoțiile, să fie toleranți și să coopereze mai bine cu colegii în timpul activităților școlare.
        Rezultate obținute,  impresii despre proiect, se pot vedea în următorul  articol, în următorul material video și în următoarea emisiune TV.
Sau, vă invităm pe Facebook, pentru a vizualiza postările legate de activitățile de diseminare.
Proiect Erasmus+
I.N.C.R.E.A.S.E (Internationalization, new concepts and resources to enhance ablities for staff-education)

Proiect finanțat de Comisia Europeana prin programul Erasmus+, axa Mobilități in domeniul educației școlare
OBIECTIVE:
1.     Formarea graduală a fiecărui cadru didactic în vederea utilizării de metode şi procedee centrate pe elev, metode interactive şi de educaţie incluzivă;
2.     Extinderea managementului participativ la nivelul şcolii prin încurajarea comunicării, colaborării şi responsabilităţii la nivelul comisiilor/grupurilor de lucru;
3.     Utilizarea în procesul de predare-învăţare-evaluare a produselor rezultate din activităţile desfăşurate în cadrul parteneriatelor, proiectelor, programelor comunitare;
4.     Promovarea educaţiei interculturale prin extinderea colaborării cu alte şcoli din ţară şi din străinătate şi sprijinirea elevilor pentru dezvoltare de competenţe de comunicare socială şi de antreprenoriat.
5.     La nivel de management instituţional este necesară cunoaşterea gradului în care practicile educaţionale din şcoală concordă cu schimbările de succes înregistrate la nivel european.
CAMBRIDGE
Examen Cambridge English – De ce să îl susții?
Un examen Cambridge English, ca orice alt tip de evaluare, are ca scop testarea cunoştinţelor, în acest caz cele de limbă engleză. În urma rezultatelor obţinute la examen, candidatul primeşte un certificat recunoscut internaţional care îi va servi în scop educaţional sau profesional. Dar este oare obţinerea acestui certificat singurul motiv pentru care îţi recomandăm înscrierea la examen?
Iata alte 10..
1. Mai întâi să lăsăm cifrele să vorbească.
Cu o tradiţie de peste 100 de ani (începând cu anul 1913), examenele Cambridge English sunt susţinute anual de peste 2 milioane de candidaţi din mai mult de 130 de ţări. Certificatele obţinute sunt recunoscute de mai mult de 12 000 de companii, organizaţii, ministere şi întreprinderi de stat, universităţi şi colegii din întreagă lume.
2. Formatul unui examen Cambridge English este rezultatul unui efort continuu şi constant de perfecţionare.
Aceste examene conţin atât itemi obiectivi (alegere multiplă, derivare, reformulare, completare text lacunar etc), cât şi subiectivi (redactări), care datorită standardizării schemei de evaluare sunt deosebit de relevanţi pentru stabilirea nivelului de limba engleză. În plus, nu există două examene identice, fiecare sesiune calibrând diferit ponderea pe care o vor avea probele în evaluarea finală.
3. Examenele Cambridge English sunt examene complexe, care testează toate competenţele lingvistice (speaking, listening, reading şi writing) începând cu cel mai mic nivel (A1), vârstă minimă fiind 7 ani.
Aceste examene sunt structurate pe niveluri, de la A1 până la C2, şi sunt deopotrivă atractive pentru grupele de vârstă cărora se adresează (sarcini de lucru cu suport vizual pentru cei mici, texte interesante din punctul de vedere al conţinutului pentru cei cu niveluri superioare de cunoaştere a limbii engleze) şi relevante ca mod de evaluare pentru nivelurile la care se raportează conform descriptorilor de performanţă din Cadrul Comun European de Referinţă pentru Limbi Străine.
4. Spre deosebire de alte examene, pentru a participa la un examen Cambridge, candidatul trebuie să ştie care este nivelul la care trebuie să se înscrie.
În acest sens, poate cere sfatul profesorului de engleză sau poate participa la o simulare (uneori chiar şi un test completat acasă poate fi suficient).

Iată şi lista de opţiuni:
Young Learners English
Starters şi Movers – A1 Introductiv sau de descoperire
Flyers – A2 Intermediar sau de supravieţuire

General English and for Schools
– KET (Key English Test) – A2 Intermediar sau de supravieţuire
– PET (Preliminary English Test) – B1 Nivel-prag
– FCE (First Certificate în English) – B2 Independent

Academic and Professional English
– CAE (Cambridge Advanced English) – C1 Avansat
– CPE (Cambridge Proficiency English) – C2 Experimentat

5. Pentru copii, participarea la un astfel de examen reprezintă un obiectiv de atins pe termen scurt, deci o motivaţie suplimentară pentru învăţare şi o satisfacţie în momentul promovării care dă elan pentru eforturi viitoare, dar şi creşterea stimei de sine şi a încrederii în propriile forţe şi cunoştinţe.
În plus, familiarizarea cu atmosfera de examen, cu tehnici de lucru pentru încadrarea în timp şi strategii de abordare a fiecărui tip de subiecte, alături de exerciţiul continuu de păstrare a concentrării pentru un timp îndelungat, dar şi dezvoltarea abilităţii de a-şi gestiona propriile emoţii aduc multe beneficii copiilor de toate vârstele.
6. Pentru părinţi, înscrierea copiilor la un examen Cambridge English reprezintă o evaluare externă, o garanţie a calităţii cursurilor pe care le frecventează şi a efortului depus pentru învăţare.
7. Certificatele Cambridge English se bucură de recunoaştere internaţională şi deschid calea către învăţământul superior la universităţi în străinătate, măresc şansele de angajare, dar şi echivalează anumite probe din cadrul examenelor naţionale:
- nivelurile Movers şi Flyers – minim 11 scuturi din 15 posibile – (Young Learners English) echivalează cu nota 10 proba de limba engleză din cadrul examenului de admitere în clasele cu profil intensiv engleză, clasa a V-a.
- nivelurile KET (A2), PET (B1) şi FCE (B2) echivalează proba de limba engleză din cadrul examenului de admitere în clasa a IX-a pentru clasele cu program bilingv limba engleză şi corespund calificativului ADMIS
- nivelurile PET (B1), FCE (B2) şi CAE (C1) echivalează proba de competenţe lingvistice – limba engleză – din cadrul examenului de Bacalaureat cu maxim nivelul B2 (nivel considerat maxim pentru învăţământul românesc)
8. Certificatele Cambridge English sunt valabile toată viaţă.
Totuşi, atragem atenţia asupra faptului că anumite instituţii (în special anumite universităţi în virtutea autonomiei universitare) pot solicită reînnoirea certificării sau dovadă faptului că în perioada scursă de la dată examinării, limba engleză a fost folosită în mod constant.

9. Un alt avantaj al susţinerii unui examen Cambridge English este faptul că toate probele (mai puţin cea de speaking) pot fi date pe calculator sau pe hârtie indiferent de vârstă candidatului.
Astfel, candidatul optează pentru o versiune sau cealalată în funcţie de sesiunile anunţate şi preferinţele personale.

10. Nu în ultimul rând, pentru examenele Cambridge English, mai mult decât pentru orice alt tip de examen, există o mare varietate de materiale de pregătire: cărţi dedicate fiecărui nivel, caiete de activităţi, seturi de teste cu sau fără răspunsuri, CD-uri pentru partea audio, materiale video cu exemple pentru proba de speaking şi feedback, broşuri cu greşeli frecvente şi strategii de abordare a fiecărui tip de sarcina de lucru etc. Că atare, procesul de pregătire este concentrat pe cunoştinţele şi abilităţile ţintă, ceea ce face studiul eficient şi la îndemână.

Mult succes!

Elevi care au obtinut certificate Cambridge:
DRAGOS ALEXANDRU NICHOLAS, PET- B2
TRUSCA MARIAN DANIEL, PET- B1
PAVEL MIHAELA-GEORGIANA, PET-B1
PETRICĂ CRISTINA, PET-B2
RÎCOIU TEODORA, PET-B1
TUNARU RAUL, PET-B1
RUJAN ROBERT, FLYERS-A2

 Mai multe detalii puteți obține accesând https://www.cambridgeenglish.org/ro/learning-english/exam-preparation/

DELF
  De ce să-ţi doreşti să obţii o diplomă DELF ?

  Motivații practice şi strategice:
 • Este un examen internaţional recunoscut în 146 de ţări. Este recunoscut atât ca diplomă (din punct de vedere administrativ), cât şi ca certificare ce atestă capacitatea de comunicare (înțelegere, exprimare scrisă, exprimare orală, deci aspecte practice centrate pe eficacitate).
  • Nivelele B1 şi B2 îi scutesc pe elevi de proba de competente lingvistice, la limba franceză, pentru examenul de bacalaureat
  • Cei ce obțin nivelul B2 nu mai sunt nevoiţi să susţină test de limbă la admiterea în sistemul universitar francez.
 • Nivelul B2 îi scutește pe absolvenții secțiilor bilingve francofone de proba specifică de limba franceză  în cadrul examenului de  bacalaureat ( este cazul a 29 de instituții şcolare). Elevul ,,împușcă doi iepuri dintr-o lovitură”.
   • Este necesar să se abordeze  cu elevii şi cu părinții diferitele aspecte ale învăţării limbilor străine, nu doar în funcție de obiectivele pe termen scurt, ca de exemplu : examenul de bacalaureat, admiterea la facultate, etc., dar și perspectivele pe termen  lung şi  anume competitivitatea pe piața muncii. Suntem mai performanţi dacă vorbim mai multe limbi străine și dacă dispunem de o diplomă recunoscută pe plan internaţional.
Vă invit să lecturați următorul material, pentru a vă convinge de utilitatea DELF. Click aici.
Aducem in atentia dumneavoastra datele noilor prezentari prin Zoom a examenelor DELF pentru elevi.
Astfel, acestea se vor desfasura sub forma unor ateliere care vor avea loc in perioada 20-27 ianuarie, conform calendarului  de mai jos:
          Nivelul A1/A2 (incepatori), 27 ianuarie, 17:00-18:00
          Nivelul B1 (intermediar prag), 20 ianuarie, 16:30-17:30
          Nivelul B2 (intermediar independent), 21 ianuarie, 16:30-17:30
          Precizam ca atelierele pot fi utile atat elevilor, parintilor, cat si profesorilor.

In cazul in care aceste activitati prezinta interes pentru dumneavoastra sau pentru elevii pe care ii pregatiti,  va/ii invitam sa completati/completeze
formularul de inscriere disponibil la adresa https://docs.google.com/forms/
          - pentru a putea primi link-ul de acces prin ZOOM !
Pentru a avea o imagine asupra numarului de participanti, va rugam sa completati acest formular individual si o singura data.
        Va multumim !
         Cu consideratie,
        Veronica ARSENIE
         Assistante linguistique

        INSTITUTUL FRANCEZ TIMIŞOARA
        Bd. C. D. Loga nr. 46
        300020-Timişoara
        T +4 0 256 490544
         M +4 0 758 024250
        www.institutfrancais.ro





Contact
Str. 11 Iunie, nr. 56, loc. Târgu-Jiu, jud. Gorj,
cod poștal 210112,
tel/fax: 0253213717,
e-mail: secretariat.sfnicolae@scoalasfnicolae.ro;
scoala_sf.nicolae@yahoo.com
Știri școlare, pe scurt...
În secțiunea utile am postat anunțul referitor la acordarea burselor școlare



Pagina noastră
Înapoi la cuprins